Jugozapadna staza

Na jugozapadnu stazu možete ući direktno iz grada Peći, tako što ćete prvo krenuti rekreativnom pješačkom stazom poznatom pod imenom „Staza zdravlja“, zatim skrenete na stazu koja se zove Sakina livada, koja prolazi duž brda koja se nadvijaju nad Peći na jugu i pružaju spektakularan pogled na sami grad i njegovu kulturnu baštinu, koja uključuje brojne džamije, katoličku crkvu i pravoslavnu patrijaršiju. Staza  potom vodi do sledećih avantura na planinama Çfërle, gdje imate mogućnost da pređete preko vrha ili da pođete stazom pored planine i dođete do gora u opštini Dečani, koje takođe nude spektakularan pogled na planinski lanac.  Staza nastavlja ka Crnoj Gori, sve do granične tačke poznate pod nazivom prolaz Zavoji. Tu se ova staza povezuje sa već uspostavljenim stazama „Vrhovi Balkana“ i „Via Dinarica“, a tako vam nudi mnoštvo mogućnosti za nastavak hiking avanture.

•  Maršruta: Peć – Livadhi Adilit – Stanet e Irzniqit – Maja e Çferles (opcija) – Milishevc – Pusi i Plaves – prolaz Zavoji.
  •  Dužina: 37,55 km
  • Težina: Srednja (pogodna za planinare svih generacija i posjetioce koji su u dobroj formi i iskusni u hiking-u)
  • Etape: Staza je podijeljena na tri etape i vodiči preporučuju da se prelazi u periodu od tri dana, gdje ćete imati priliku da odmorite i prenoćite u pansionima koji se nalaze u živopisnim selima duž staze.
  • Atrakcije: Pogled na Peć i njegovu kulturnu baštinu, Livadhi Sakes (Sakova livada), pogled na ravnice Dukagjini I jezero Radoniq, vrh Çfërle, čija je visina 2461 m, pogled na planine Dečani kao i na Prokletije, čak i na dio u Crnoj Gori i Albaniji, na planinske vrhove Đeravica (2656 m), Marijashi (2530 m), Jezerca (2694 m) i druge planinske lance.