Slobodno penjanje u Beranama i Gusinju

Free climbing se u Crnoj Gori tek razvija. Međutim, ljubitelji ove avanturističke sportske discipline u svijetu već znaju za naša opremljena penjališta, na atraktivnim lokacijama.

Svi koji se bave slobodnim penjanjem i u stalnoj su potrazi za novim izazovima, imaju priliku da upoznaju veliki broj smjerova za penjanje u Gusinju i Beranama.

Lokacije ovih penjališta jesu lako dostupne, dobrim putevima, a istovremeno pružaju sve ono što ljubitelji penjanja traže i očekuju.

Dolazak u ovo planinsko područje zbog slobodnog penjanja može lako da se pretvori u duži boravak. U blizini uređenih stijena su mnoge pješačke i biciklističke staze, polazišta za rafting ili kajaking, ribolovni reviri, jezera nacionalnog parka Biogradska gora, sela sa očuvanom tradicionalnom arhitekturom, stari manastiri. Uz smještaj po želji, dobar argument za još jedan dan više je i – domaća kuhinja.

Slobodno penjanje u Beranama

Sjelača

Širina : 42 ° 50’0 .81 “ Н
Dužina: 19 ° 49’27 .97 “ Е

Preporuke: Blizina puta i vode, divan ambijent, dva sektora različite težine, smještaj u selu

Izuzetno lijepo mjesto za suočavanje sa vertikalom, sa bićem planine, sa sopstvenim unutrašnjim snagama. Uzbudljivo, ušuškano, romantično, pored rijeke, otvoreno ka visinama. Novi put vodi do samog podnožja stijene.

Zapravo, na lijevoj strani puta je manja stijena, za sve koji žele da probaju i početnike, desno je veća za srednje i stručnije penjače. Oko obje dovoljno prostora za opremu, pripreme. Za sada je obezbijeđeno tridesetak smjerova koji su već dobili imena, ali prostora ima i za nove…

Kako doći

Do penjališta je potrebno petnaestak minuta vožnje od Berana (na izlazu iz grada prema Andrijevici skrenuti desno ka Jelovici i nastaviti sve do skretanja prema selu Banjevac. Sa ovog mjesta vidi se glavni, desni sektor a ako nastavite lijevo prema Banjevcu, posle par minuta hoda naićićete na mini penjalište pored puta.). Sam put uz rijeku Bistricu koju u Lubnicama grade tri planinske rječice – uvodi savršeno penjače u njihovu priču.

Slobodno penjanje u Gusinju

U Gusinju postoji preko 100 smjerova opremljenih za slobodno penjanje u dolinama Grebaje i Ropojana. Najveći broj ovih smjerova se nalazi u blizini Alipašinih izvora. Najbolje je penjati se u perdiodu od maja do oktobra. Postoji veliki broj različitih lokacija tako da daje mogućnosti za penjanje i u vrelim ljetnjim danima.