Lagana i prijatna tura koja će svakome biti po mjeri, odličan način za bolje upoznavanje sa Andrijevicom i njenom bližom okolinom. Ovo je takođe jedna od onih tura koje mogu da spasu dan: ako je bilo kišno i razvedrilo se tek predveče, ili ako imamo malo slobodnog vremena, eto prilike da ipak sjednemo na bicikl – i ne samo da sjednemo, nego da zaista i uživamo.

Na vožnju se može krenuti i drumskim biciklom jer je podloga u najvećem dijelu asfaltna – postoje samo dvije makadamske dionice koje su zajedno duge manje od kilometra.

Iz parka ispred hotela “Komovi” u centru Andrijevice krećemo lijevo, glavnim putem ka Plavu. Posle malo više od 900m skrenućemo lijevo i nizbrdo, na sporedni asfaltni put koji nas vodi na drugu obalu Lima, u selo Seoca. Čim pređemo rijeku počinje umjeren uspon, koji će potrajati narednih dva kilometra.

Da uspon lako savladamo, pomoći će okolina: veselo seosko šarenilo, bijele pjege kućica razbacane nadomak puta i pokrivene naherenim crvenim kapama krovova, raskoš livada i pašnjaka izvezenih drvenim ogradama i žbunjem na međama, ovdje-ondje preko polja trče stogovi sena a puštaju korijenje krave i konji zanijeti svojim poslovima. Lagano se dižemo iznad doline u kojoj se se Andrijevica igra sa Limom, i uživamo u onim lijepim trenucima koji su poznati svakom ljubitelju okretanja pedala: prve graške znoja, ali više nego isplaćene širenjem vidika i dosezanjem daljina, nos pun mirisa, uzbuđenje otkrića, osjećaj da smo zaista živi… Kad god nam neki put ili staza pruže nešto ovako, jasno je da nismo pogriješili što smo krenuli tuda.

Kotrljajući se obodom brda Balj, na 3,3km od starta dostižemo najveću visinu na turi – 870m. Malo kasnije ćemo se naći na raskrsnici na kojoj treba da skrenemo oštro lijevo i nizbrdo (drugi asfalt odlazi pravo, ka obližnjem zaseoku).

Brzo se spuštamo nazad u dolinu, prolazimo spomen-česmu Guberinića i pred samim mostom preko Lima stižemo do Ribarskog doma: lijepa nova brvnara smještena iznad rijeke, nedaleko od puta sa desne strane, nudi i mogućnost smeštaja.

Tri kilometra uzvodno od brvnare, i isto toliko nizvodno, prostire se fly fishing revir. Tu možemo zabaciti ono što nam je na raspolaganju (utiske preko ramena, udicu u vodu…), i početi nadmudrivanje sa pastrmkama.
Odmah poslije mosta ćemo na ulazu u Andrijevicu preći kratak komad makadama (300m). Potom izlazimo na put Andrijevica – Berane i skrećemo desno ka centru varoši. U blizini je motel i restoran “Most Bandovića”.

Oko pola kilometra prije parka i hotela u centru gdje ćemo i završiti turu, prolazimo pored parka Knjaževac (desno) u kome se nalaze spomenici iz Prvog i Drugog svetskog rata kao i prava botanička bašta sa preko trideset različitih biljaka (sekvoja, Pančićeva omorika, tisa i druge). Tu je i lijepa crkva Svetog Arhangela Mihajla.

Karakteristike rute

– dužina: 7km
– ukupni uspon: 190m
– podloga: asfalt (6,2km), makadam (0,8km)
– uslovi za vožnju: tokom cijele godine, osim u slučaju jakih sniježnih padavina